Tervetuloa Vaasan seudun keliayhdistyksen sivuille!

Vaasan Seudun Keliakiayhdistys ry

c/o Anja Kangasniemi (puheenjohtaja)
Isännänkatu 28
65370 Vaasa
kangasniemi.anja49@gmail.com

Oma yhdistys on lähelläsi ja sinua varten! Yhdistyksemme on keliaakikkojen edunvalvoja alueellamme. Haluamme lisätä keliakiatietouttasi, auttaa ja tukea sinua kaikissa keliakiaan liittyvissä asioissa. Kaikissa keliakiaan liittyvissä asioissa? Kyllä, pyrimme mahdollisuuksien mukaan vaikuttamaan kaikkeen mahdolliseen keliaakikon elämään liittyvään toiminta-alueellamme. Voit myös halutessasi tulla itse mukaan yhdistyksemme toimintaan, uusia ideoita ja toteuttajia tarvitaan.

Koronapandemia aiheuttaa ruoka-avun tarvetta ympäri Suomen. Ansiotulot vähenevät, kun monet joutuvat lomautetuiksi ja irtisanotuiksi. Myös useat pitkäaikaistyöttömät, opiskelijat ja pienituloiset eläkeläiset elävät jatkuvasti toimeentulonsa äärirajoilla. Gluteenittoman kouluruoan puuttuminen on aiheuttanut taloudellista ahdinkoa lapsiperheissä.

Koronavirustilanteen takia gluteenittomien tuotteiden kysyntä ruoka-avun jakelupisteissä on kasvanut.

− Taloudellisessa ahdingossa olevat perheet tarvitsevat apua. Me haluamme auttaa, sanoo Keliakialiiton toiminnanjohtaja Ilkka Repo.

Keräykseen voi osallistua haluamallaan summalla. Lahjoitus maksetaan tilille FI89 5730 0820 9591 18. Kirjoita viestikenttään sana RUOKA. Keräysaika on 1.5.2020−31.7.2020. Keräystili on käytössä vain Gluteeniton ruoka-apu -keräyksen ajan.