Historiikki

Vaasan seudun keliaakikot perustivat oman yhdistyksen ja perustamiskokous pidettiin 2.3.1992.
Uuden yhdistyksen ensimmäiseksi puheenjohtajaksi valittin Aila Varteva.
Osallistuttiin Lahdessa pidettävään Suomen keliakiayhdistys ry:n  sääntö-määräiseen kokoukseen 25.4.1992.
Yhdistyksen toiminnan tarkoituksena oli tiedottaa jäsenilleen keliakian hoidosta, sekä järjestää erilaisia vapaa-ajanvietto- ja virkistystoimintaa.

Nykypäivää

Tavoitteenamme on edistää keliakiaa ja ihokeliakiaa sairastavien henkilöiden ja heidän läheistensä hyvinvointia. Järjestämme alueellamme vertaistuki- ja virkistystoimintaa sekä kauppatapahtumia ja luentoja. Teemme vaikuttamistyötä keliaakikkojen ja heidän läheistensä parhaaksi ja lisäämme tietoisuutta gluteenittomaan ruokavalioon liittyvistä asioista.

Tapahtumiimme ovat tervetulleita niin keliaakikot, muista syistä gluteenitonta ruokavaliota noudattavat kuin heidän läheisensäkin tai muuten aiheesta kiinnostuneet.

Toimintamme perustuu vapaaehtoistyöhön.