Tietosuojaseloste

25.5.2018 voimaan astunut EU:n tietosuoja-asetus edellyttää, että yritysten, yhdistysten ja muiden vastaavien toimijoiden sivuilla on oltava nähtävillä ajantasainen tietosuojaseloste, jossa kerrotaan, mitä henkilötietoja käsitellään, mistä syystä ja millä tavalla.

Vaasan seudun keliakiayhdistys ei kerää tietoja jäsenrekisteriin, sen tekee Keliakialiitto. Yhdistys saa jäsenrekisteristä tietoja, esimerkiksi silloin, kun yhdistyksen hallitus haluaa lähettää niille jäsenille, joilla on sähköpostiosoite, tapahtumatiedotteen.

Paikallisten keliakiayhdistysten ja Keliakialiiton jäsenrekisterin tietosuojaselosteen ajantasaisen version löydät Keliakialiiton sivuilta eli täältä.

Tietosuojaselosteesta selviää, millaisia tietoja Keliakialiitolla on jäsenistä jäsenrekisterissä, kuka tietoja käsittelee ja mihin tarkoituksiin, miten tietoa kerätään ja keneen voit olla yhteydessä, jos sinulla on selosteesta kysyttävää tai haluat esimerkiksi poistaa tietosi Keliakialiiton jäsenrekisteristä.