Fotografier

Vasanejdens celiakiaförening

firade sö 14.02.2021 kl. 13.00-16.00 en kombinerad vändag, fastlagssöndag och medlemsdag vid ”Närvänmutkas” grillkåta vid Molnträskets strand.

Solen sken hela dagen från en molnfri himmel och det var passligt småkyligt.

Föreningens ordförande Anja Kangasniemi hade med sin äkta hälft Simo bakat smaskiga fastlagsbullar med hallonsylt och vispgrädde. Som grillmästare vid korvgrillningen fungerade viceordförande Seppo Korpi och Sirkku Mäntymetsä. Som tillställningens kontaktperson och dryckesansvarig fungerade Marja-Liisa Kleimola med äkta hälft.

Tillställningen fungerade till 100% med tanke på restriktionerna.

Tillställningens yngsta deltatagare Elias dök upp skidandes vid grillkåtan i sällskap med sin mamma. Till grillen dök också föreningens ex-ordförande med fru, ex-styrelsemedlemmarna Birthe och Ape och även aktiva medlemmen Kaarina upp.

Vid sammankomsten gavs kamratstöd, goda bakningstips med glutenfritt mjöl och dessutom delade vi med oss av det glutenfria livet till andra som kom till grillkåtan.

Tillställningen var oförglömlig, gav styrka och lindrade ”träff-hungern” i dessa otroliga tider.

Med sångens ord: ”Och vi hade alla så trevligt”

Blir det här månne en ny tradition i vår förening?? funderar textens upphovskvinna, föreningens sekreterare Liisa Mäkinen.